Synfel och ansiktsform


Jag har lite funderingar om att skaffa nya glasögon, de jag har nu har jag inte gillat på något år och och haft dem i ungefär fyra-fem år. Styrkan på dem är inte heller bra, har hunnit få ännu sämre syn. Jag ser väldigt väldigt dåligt, det kanske inte säger så mycket men jag har -4,75 & -5,25 i synfel. Jag tror att det är nog ganska vanligt att ha -1 eller -2 om man är närsynt. Det kanske ger lite insikt i hur dåligt jag ser. Jag har allvarliga funderingar på laseroperation någongång i framtiden så att jag kan slippa linser och glasögon hela tiden.


En sak jag har funderat på när jag kollat på nya bågar på internet är min ansiktsform. Är jag dålig som inte ser vilken av formerna jag har. Har jag fyrkantigt ansikte? Eller kanske ovalt, triangel, runt, avlångt? Vad tror ni?    
                         

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror oval :) Men det är ju jättesvårt att avgöra, många är så lika varann ju!

2008-10-15 @ 10:11:51
Postat av: T r e t t i o n i o

precis som ovanstående tror jag oval :] eller kanske rektangulär.. :] svårt!

2008-10-15 @ 13:39:59
URL: http://trettionio.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Emma: Kan nog vara så =) Ja det väldigt svårt! Men jag kommer nog hitta passande glasögon hoppas jag. =)

2008-10-15 @ 17:49:44
URL: http://iastald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0