Jag har börjat dykarskola

Bild: http://www.floridastateparks.org

Ja, som rubriken säger. Jag har börjat PADI dykarskola i Luleå, förrförra helgen var jag uppe med Annica och Victor. Då hade vi första lektionen och bassängdyken. Jag erkänner att jag var nervös i början och det var rätt krångligt att få till balansen. Men det gick bättre och bättre. Vi testade att "tappa" regulatorn (saken man andas i) och andas ut medan man hittade regulatorn igen. Viktigaste regeln inom dykning med tuber är att aldrig sluta andas. Annars kan man få lungbristning och det är inte särskilt roligt!

Vi testade även att få slut på luft och att signalera detta, sedan testade vi att ta dykkamraten alternativa luftkälla och andas med den. Det var faktiskt riktigt roligt, jag ser framemot att dyka utomhus och helst i varma, klara vatten! =)

Ikväll ska jag, Annica & Victor ha dykfilmkväll och se resten av filmen vi fått. Tydligen ska vi göra scones också, dom var riktigt sugna på det. ;)

Jag kan då säga det här; funderar du på att börja dykarskola..gör det! Det är superkul!
Jag hoppas bara att provet jag ska göra på lördag kommer att gå bra... det är ju ändå rätt mycket i boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0